انتخاب اسم زیبا برای کودک دختر و پسر

همیشه یک بحث شیرین برای والدین بوده و هست. پدر مادرها معمولا معیارهای مختلفی را برای انتخاب نام نی نی خود دارند. معیارهایی که اکثرا در نهایت زیبایی نام در درجه اول اهمیت قرار می گیرد و سپس سایر معیارها. در ادامه به برخی نکات انتخاب نام فرزند می پردازیم.

انتخاب اسم بچه اسم زیبا برای کودک

اسم کودک به اسم مامان بابا بیاید!

معمولا برای انتخاب اسم فرزند اول دختر یا پسر پدر مادر ها سعی می کنند نام کودک به اسم پدر مادر بیاید و با نامشان هماهنگ باشد. مثلا اگر اسم پدر و مادر با حرف خاص یکسانی شروع شود، زیبا ست که اسم فرزند هم با همان حرف آغاز شود. یا اگر اسم والدین هم وزن باشند مثل سینا و بیتا زیبا ست که نام دختر یا پسرشان نیز بر این وزن باشد. البته بدیهی است که امکان این تشابه بین اسامی پدر و مادر کم است اما دقت به این امر در انتخاب اسم فرزند ضروری است.

انتخاب اسم فرزند دختر پسر و حروف ابجد

برخی از والدین در انتخاب اسم نینی خود به حروف ابجد نیز دقت می کنند. همانطوری که می دانید هر یک از حروف ابجد معرف عددی خاص است و هر کلمه جمع حروف ابجد تشکیل دهنده اش است. مثلا برخی پدر مادرها سعی می کنند اسم کودک شان را طوری انتخاب کنند که از نظر حروف ابجد همانگ با اسم خودشان (مامان و بابا) و یا هماهنگ با فامیلی باشد. در مطالب بعدی سایت درباری حروف ابجد و اسم کودک بحث خواهیم کرد.

بقیه در ادامه مطلب

اسم به فامیلی بیاید!

بسیار زیباست که نام دختر یا پسر به فامیلی بیاید و هماهنگ باشد. اسامی که با فامیلی هماهنگی دارند خیلی بیشتر در ذهن می مانند. اسم و فامیلی که با یک حرف شروع می شوند و یا یک وزن دارند و یا معنی نزدیکی به هم دارند علاوه بر زیبایی نام، خوب در ذهن باقی می مانند.

اسم بچه ها به هم بیاید! (هماهنگی اسم فرزندان) و اسم برای دوقلوها

معمولا خیلی از پدر مادرها سعی می کنند اول نام فرزندانشان با یک حرف شروع شود تا اسم کودکانشان به هم بیاید (مثل: پرهام و پریسا). یا اینکه اسم خواهر و برادر هم وزن باشند (مثل: مینا و نیما) و یا اسامی کودکان هم با یک حرف شروع شوند و هم هموزن باشند (مثل: مهسا و مهتا) که البته در مورد آخر خیلی پیشنهاد نمی شود چون ممکن است به دلیل تشابه زیاد نام بچه ها، پدر مادرها در صدا زدن فرزندان دچار مشکل شوند. این انتخاب اسم در مورد انتخاب نام برای دوقلوها خیلی کاربرد دارد. فراموش نشود که اسم زیبا برای کودکان می تواند علاوه بر موارد فوق از نظر معنی نیز با هم همانگ باشند.

تبادل نظر درباره اسم با دیگران

مسلما برای انتخاب اسم همانند خیلی مسائل دیگر مشورت امری ضروری است. گاه پیش می آید که اسمی به نظر ما بسیار زیبا می آید و معنی آن به نظر ما قشنگ است اما با نگاه از جنبه های دیگر (مثل تلفظ آن یا ناهماهنگی زیاد اسم با فامیلی) نظر ما بر می گردد. بدون شک مشورت با دیگران برای انتخاب اسم فرزند دختر و پسر مهم است تا محبوبیت عام اسم را نیز مورد سنجش قرار دهیم.
در سایت نام فارسی امکان تبادل نظر درباره اسم وجود دارد. شما می توانید در زیر لیست نام های شروع شونده از هر حرف نظر دیگران را در مورد اسم مورد نظرتان بپرسید و اسمهای انتخابی دیگران را ببینید و نظر دهید. مسلما تبادل نظر با کسانی که در همین لحظه به دنبال اسم زیبا برای کودک دختر یا پسر خود هستند می تواند بسیار مفید باشد.

منبع: نام فارسی